Milline on hea motivatsioonikiri?

 

 

Motivatsioonikiri on müügikiri. Sa müüd ideed, et Sinu palkamine on hea mõte ja oled valmis ja võimeline ettevõttele kasumit teenima.

Müügis kehtib põhimõte, et enne müügipakkumise tegemist (=motivatsioonikirja kirjutamist) tehakse kindlaks kliendi (=tulevase tööandja) vajadused. Tööandja esitab tavaliselt oma vajadused ehk ootused uuele töötajale tööpakkumise kuulutuses (Kandidaadilt ootame…).

See osa on motivatsioonikirja kirjutamisel tähtsaim osa, sest selles saad teada, mida sinult oodatakse. Kui loed tööandja ootused läbi ja analüüsid neid ja leiad et sul on olemas kõik need nõutud omadused-oskused, siis hakka motivatsioonikirja kirjutama.

Sul on kindlasti palju rohkem häid omadusi kui on ühes tavalises tööpakkumise kuulutuses toodud, aga neid kõiki häid omadusi ei ole vaja motivatsioonikirjas esitleda. Ehk siis müügitöötaja keeles öelduna: kui inimene tahab osta kurke ja tomateid, siis ma ei pea talle hakkama pakkuma elutoa vaipa müügiks. Tuleb vältida ülemüüki. Muidu võib tekkida lugejal valikuhalvatus ja suure infomüra seest ei pääse „õiged“ omadused esile.

Mida küsitakse ehk osta soovitakse, seda müü ehk esitle motivatsioonikirjas.

Personalijuhtidel on täiesti pähe kulunud veebiavarustes olevad näidised. Mõni saadab sõna-sõnalt näidise, ilma seda veidigi isikupärastamata. See on küll halb mõte. Seetõttu mina ei ole koostanud motivatsioonikirja näidist vaid  näidise, kuhu olen välja toonud motivatsioonikirja elemendid.

Kui soovid seda näidist, siis hakka meie FB sõbraks ja küsi julgesti   ???? Saadame rõõmuga ????     Rikasta see näidis oma isiksusega,  ära karda olla omanäoline!

Teine võimalus kommenteeritud ja väga hästi töötav näidis saada on tulla meie koolitusele. 

 Koolituste kohta on info siin: https://www.personaliekspert.ee/koolitused/

 

Oled väga oodatud!